مقاله ای در مورد گاز r404a
نوشته شده توسط : امیر

گاز R404a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن سه گاز دیگر تهیه شده است .
گاز R404a از 4% گاز R134a ( 1،1،1و2 تترا فلورواتان ) ، 44% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 52% گاز R143a ( 1،1،1 تری فلورواتان ) تشکیل شده است .
R404a : (4% R134a (CH2FCF3), 44% R125 (CHF2CF3), 52% R143a (CH3CF3))

جهت آشنایی با گاز r404a روی لینک زیر کلیک نمایید:

گاز R404a

 

 

ث‌. فشار تست سیلندر( Test  pressure ) T.P
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی P10 یا میکس P10  مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
با توجه به اینکه انتشار متان از انقلاب صنعتی ۱۰۰سال پیش دو برابر شده است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افزایش انتشار متان با بالا رفتن درجه حرارت زمین رابطه ی مستقیم دارد.
از اختلاط 50 تا 90 درصد گاز بوتان با گاز پروپان ، گاز مایع ( LPG ) به دست می آید.
الف. شماره سیلندر
بخشی از گاز های خالص ( گاز آزمایشگاهی ) را می توان در داخل کشور تولید و تهیه نمود مانند گاز آزمایشگاهی نیتروژن گرید 5، گاز آزمایشگاهی آرگون گرید 5 ، گاز آزمایشگاهی اکسیژن گرید 4 اما بخش عمده ای از گاز های خالص می بایست از خارج از کشور خریداری گردد لذا می توان گفت بخش وسیعی از گاز آزمایشگاهی وارداتی می باشد.
وزن اتمی این عنصر 1.00794 gr/mol است.
گاز پروپان معمولاً از محصولات چاه‌های نفت است . از اختلاط ۱۰ تا ۵۰ درصد از این گاز با گاز بوتان ، گاز مایع حاصل می‌شود.
گاز اکسیژن در سال 1771 همزمان و در تحقیقاتی کاملا جداگانه توسط  " ویلهام شیله " دانشمند سوئدی و " جوزف پرستیلی " دانشمند انگلیسی کشف شد  ( شیله در ابتدا اکسیژن را هوای آتشین نامید چون مواد به خوبی در آن می سوختند ).
رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .
شیر سیلندر مخلوط گازی fuel به دلیل وجود گاز آتش زا می بایست چپ گرد می باشد لذا  بر اساس استاندارد ولو DIN1 یا BS4  بر روی سیلندر ها تعبیه می شود.
استقامت الکتریکی گاز سولفور هگزا فلوراید تحت شرایط مشابه بیش از دو برابر استقامت عایقی هواست.
گاز دی اکسید کربن سنگین تر از هوا می باشد و همیشه در بالای محیطی که ایجاد می شود پخش می گردد.
به استحضار می رساند، شرکت فاران صنعت توانایی تامین این گونه مخلوط ها را  از معتبرترین برندهای اروپایی و آسیایی دارا می باشد.
گاز کربن مونوکسید معمولا بصورت خالص و  ترکیب با گازهای دیگر در قالب مخلوط گازی در آزمایشگاه های تحقیقاتی استفاده می شود. ( مخلوط کربن مونوکسید و گاز نیتروژن یک گاز اصلی در واحد فرآیند پتروشیمی ها می باشد )
ب‌. سال ساخت سیلندر ( بر اساس سال و ماه میلادی )
1- بازرسی ظاهری و چشمی سیلندر یا کپسول گاز : طی این مرحله سیلندرها از نظر ظاهری مورد بررسی قرار می گیرند تا هر گونه فرو رفتگی برآمدگی و شکاف احتمالی در بدنه ی سیلندر رسد شود و سیلندر هایی که میزان فرو رفتگی و یا برآمدگی های آن ها از حد مجاز ذکر شده در استاندارد فراتر باشد از سیلندر های سالم جدا و بسته به میزان فرورفتگی و یا برآمدگی ممکن است سیلندر از رده خارج شود و یا وارد آزمون هیدرواستاتیک شود.
گاز دی اکسید کربن ماده ای غیر قطبی است و در دمای پایین تر از -78 درجه سانتیگراد متراکم شده و جسم سفید رنگ جامدی به نام یخ خشک ایجاد می کند.
گاز هلیوم در مقایسه با گازهای تک اتمی از همه کمتر در آب حل می شود و نسبت به گازهای دیگر  یکی از کم حل شدنی ترین گاز ها است.
گاز نیتروس اکساید یا گاز خنده که در گذشته به هوای صانعی معروف بود در سال 1774 توسط جوزف پریستلی با پاشیدن نیتریک اسید بر روی براده های آهن تهیه شد .
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.
گاز هیدروژن سولفید  بخاطر این که از هوا سنگین تر است ، بیشتر در مکان های کم ارتفاع تجمع دارد و به سرعت در هوا پخش می شود لذا در مناطق کم ارتفاع نظیر چاه های فاضلاب ، تونل ها ، گودال ها و راه آب ها جمع می شود.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: